Vimexx Facebook

Blog van Vimexx op 20-07-2017

Je hebt al een winstgevende business in eigen land opgebouwd, maar eigenlijk vind je jouw vele verkopen in Nederland niet voldoende. Je wil je webwinkel uitbreiden door je niet alleen op eigen land te richten, maar de grens over te gaan. In dit artikel lees je drie tips die jij kunt gebruiken om je beter te richten op doelgroepen in het buitenland, voor een hogere omzet over de landgrenzen heen.

 

Tip 1: geef zo veel mogelijk informatie aan de buitenlandse klant

Buitenlandse klanten maken zich vaak zorgen over de levertijd van hun aankopen, eventuele extra verzendkosten die ze moeten betalen, informatievoorziening na het plaatsen van een bestelling en ga zo maar door. De beste manier om hun zorgen weg te nemen en ze te stimuleren een aankoop te doen, is door zo veel mogelijk informatie te geven over bestellingen vanuit het buitenland. Vertel je buitenlandse klanten over de verwachte levertijd, de verzendkosten die je hanteert en wat er gebeurt na het plaatsen van een bestelling. Hoe meer informatie je geeft, des te minder angst de buitenlandse klant heeft. Is de angst weggenomen, dan zal hij of zij sneller een bestelling plaatsen.

 

Tip 2: bied meerdere betaalmogelijkheden aan

In Nederland wordt veel betaald met iDeal, maar in andere landen zijn er weer andere populaire betaalmogelijkheden. Bied je enkel betaalmogelijkheden aan die in Nederland populair zijn, dan schrik je buitenlandse klanten af. Zij gebruiken namelijk geen iDeal, maar betalen weer op een andere manier. Achterhaal met welke betaalmogelijkheid jouw internationale klanten het liefst betalen en bied in ieder geval deze betaalmogelijkheid aan. Het liefst selecteer je meerdere buitenlandse betaalmethoden voor jouw webwinkel.

 

Tip 3: zorg voor een professioneel design

Webwinkels met een professioneel design trekken niet alleen meer Nederlanders aan, maar ook meer buitenlandse klanten. Zeker als klanten nog een beetje twijfelen om een aankoop te doen in jouw online shop, dan het professionele design van jouw webwinkel ze over de streep trekken. Zitten er fouten in je webwinkel, heb je dode links in je online shop of ziet het design van je webwinkel er simpelweg niet professioneel uit, dan is de kans klein dat je iets verkoopt aan buitenlandse klanten. Door enkele verbeteringen door te voeren in je online shop spreek je niet alleen meer Nederlanders aan, maar ook meer mensen uit het buitenland.

 

Tot slot: communiceer op de juiste manier

Een extra tip die wij je willen geven voor het aantrekken van buitenlandse klanten in je webwinkel, is dat je op de juiste manier met je klanten uit het buitenland moet communiceren. In Nederland sturen we een mail als we een vraag willen stellen of starten we een live chat met een medewerker van de webwinkel, maar niet iedereen heeft deze communicatievoorkeuren. In sommige landen is Skype bijvoorbeeld erg populair, terwijl ze in andere landen het liefst bellen met een webwinkel. Verdiep je in de communicatievoorkeuren van jouw buitenlandse doelgroepen en bied deze voorkeuren in ieder geval aan, zodat je zo veel mogelijk buitenlandse klanten kunt aantrekken met jouw online shop.

 

- 5 van 5 sterren -