van Vimexx op 24-04-2017
Houd je je bezig met SEO om je website hoger in de zoekresultaten van Google te krijgen, dan is het belangrijk om op de hoogte te blijven van de laatste SEO trends. Ben jij benieuwd waar je volgend jaar rekening mee moet houden op het gebied van de zoekmachineoptimalisatie van jouw website? Lees dan in dit artikel wat in 2017 de grootste SEO trends in Nederland zullen zijn.
1: Een goede gebruikservaring wordt steeds belangrijker
Google kijkt niet alleen meer naar de teksten van een website, de links van en naar een website en de overzichtelijkheid van een website, maar ook naar de gebruikservaring op een website. Hoe gebruiksvriendelijker je website is (volgens de richtlijnen van Google), hoe hoger jouw website in de zoekresultaten van Google komt. Usability was al erg belangrijk voor SEO, maar volgend jaar wordt dit nog belangrijker.
2: Mobiel wordt de norm
Mobiel vriendelijke websites worden nu al beter beoordeeld door Google en in 2017 wordt de mobiel vriendelijkheid van een website mogelijk nog belangrijker. Omdat steeds meer mensen websites bezoeken op hun mobiele telefoon, kijkt Google steeds strenger naar de manier waarop een website op mobiele telefoons getoond wordt. Is jouw website niet mobiel vriendelijk of zit er slechts een klein foutje in de mobiele weergave van je website, dan kan je dit zomaar een hoge positie kosten in de zoekresultaten van Google.
3: Video wordt belangrijker voor SEO
Afbeeldingen waren al belangrijk voor zoekmachineoptimalisatie, maar in 2017 worden video’s ook belangrijker voor Google. Heb je een video op je website staan (en is deze video goed geïndexeerd door Google), dan is de kans groot dat je hoger in de zoekresultaten van Google komt. Let wel: de video moet wel relevant zijn. Gaat het om een video zonder meerwaarde, dan kan Google je hiervoor afstraffen. Je moet dus geen nutteloze video op je website zetten om maar wat hoger in Google te komen, maar je plaatst alleen een video als dit beeldmateriaal ook echt een meerwaarde heeft voor jouw website.