Vimexx Facebook

Onderwerp: Composer gebruiken via SSH

12-03-2017 22:22

Ik heb een vraag mbt composer gebruiken op CloudLinux.

Indien ik een composer command line wil uitvoeren in een public_html map van een specifieke directadmin gebruiker, dien ik dan in te loggen op ROOT en via daar te browsen naar de map? Of kan ik via SSH direct inloggen in de "omgeving" van de specifieke gebruiker?

In het laatste geval, is de SSH gebruikersnaam en wachtwoord identiek aan de DirectAdmin inloggegevens van datzelfde account?

13-03-2017 14:30
#591

Beste Saman,

Dank voor je post op ons forum!

Je kan dan gewoon inloggen op de SSH van de gebruiker zelf, hier kan je op inloggen met dezelfde inloggegevens als het account van die gebruiker. Gebruik wel poort 7685.

Hopend hiermee je vraag beantwoord te hebben, mochten er nog vragen zijn dan vernemen wij die graag!

16-03-2017 16:15
#592

Dag Naud, ik gebruik de volgende command om in te loggen via osx terminal:

ssh -p 7685 user@12.345.67.89

Hier krijg ik connection refused, terwijl als ik geen poort invoer het gewoon werkt, maar vreemd genoeg het (correcte) wachtwoord niet geaccepteerd wordt. (inloggen op root via deze manier lukt weer wel)

ssh user@12.345.67.89

Klopt het poortnummer? Anders probeer ik een andere ssh client

16-03-2017 17:40
#593

Beste Saman,

Dank voor je reactie.

Je dient SSH voor de gebruiker wel eerst apart in te schakelen, als het goed is moet het daarna wel mogelijk zijn om als de gebruiker in te kunnen loggen!

Laat je weten of het gelukt is?

17-03-2017 20:45
#596

Dag Naud, ik heb SSH aangezet voor de betreffende user, helaas nog steeds onderstaande error.

ssh: connect to host xx.xx.xx.xx port 7685: Connection refused

20-03-2017 13:04
#600

Beste Saman,

Dank voor je reactie.

Zou je het toch eens met poort 22 willen proberen? Ik ben erg benieuwd of het dan wel lukt!

23-03-2017 17:44
#623

met poort 22 kom ik wel een stapje verder (verbinding tot stand), maar accepteert hij het wachtwoord niet (terwijl dit wachtwoord wel geaccepteerd wordt via directadmin inlogscherm).

ssh -p 22 user@xx.xx.xx.xx

Overigens verloopt het inloggen op de admin omgeving wel vlekkeloos met onderstaande command (zonder bijzondere poort instelling)

ssh admin@xx.xx.xx.xx

24-03-2017 14:35
#626

Beste Saman,

Dank voor je reactie.

Het is makkelijker als je even via het klantenpaneel een ticket opent en hier de volledige commando met IP-adressen meegeeft, zodoende weten we zeker dat je de juiste data gebruikt.

19-06-2022 17:45
#3790

Beste Tim M,

Ook wil voor het gebruik van Laravel de Composer gebruiken via SSH.

Helaas ik ben van RoboHost omgezet nar Vimexx en blijkt dat ik geen SSH toegang heb (was onder RoboHost wel zo :-( ).

Ticket aangemaakt blijkt de oplossing (voor mij):

- 2e account (Vimexx) aanvragen ( tegen de gebruikelijke kosten, dus nu een jaar dubbele kosten )

- data overzetten ( wil Vimexx wel doen, tegen betalling)

- 1e (voormaloig RoboHost) account opzeggen (niet vergeten, anders doolopende dubbele kosten)

Wellicht was dit bij jou ook het geval.

- 5 van 5 sterren -