Vimexx Facebook

Onderwerp: Hoe test ik of mijn email goed werkt en aankomt?

16-01-2017 22:27

Je hebt het vermoeden dat je email niet goed werkt of weet niet zeker of de email aankomt en vermoed dat dit aan de email server ligt? Uiteraard kan dat altijd en een check kan natuurlijk geen kwaad! Bij Vimexx monitoren we alle email servers elke 15 seconden en laten we test emails versturen via een volledig geautomatiseerd systeem om te zien of er met de email server iets mis gaat.

Hoe controleren we of de email goed werkt binnen Vimexx?

De server stuurt elke 15 minuten een email via alle beschikbare email servers binnen Vimexx. Aan de andere kant op willekeurige servers ontvangen we deze emails en controleren we de zogenoemde email headers op meldingen of informatie. Indien de email succesvol verzonden word én ontvangen word, is het aannemelijk dat alles succesvol werkt. Mocht 1 van de test emails niet aankomen, dan is er een mogelijk probleem. In dat het geval, krijgen we daar direct een melding van zodat er een collega naar gaat kijken en indien noodzakelijk dit direct oplost.

Echter, kan het ook zijn dat onze systemen of bij andere providers geen foutmeldingen geven maar bijv de email alleen voor jouw specifieke domeinnaam niet werkt. Heel vervelend en je wil zien of het zo is én hoe je het oplost natuurlijk. Hoe je dit doet? Leg ik hieronder graag aan je uit:

Stap 1: Stuur een test email

Ga naar https://www.mail-tester.com/ en stuur vanaf het emailadres waarvan jij denkt dat deze niet goed werkt een email naar het emailadres wat je ziet staan!

Stap 2: Vraag de score van de test email op

Druk op de knop "Check vervolgens je score" . Er zal een zandloper komen tot dat je email binnenkomt, welke vervolgens jouw score zal weergeven!

Stap 3: Check je email score direct

Check je score direct! We hebben het bij ons zo ingesteld dat je 10/10 direct moet halen. Indien dat niet het geval is, controleer dan waarop het mis gaat. Kun je dit zelf oplossen? Zo nee, neem dan contact met ons op waarna wij er met alle plezier naar kijken zodat jij ook de score van 10/10 haalt en zeker weet dat het niet aan de emailserver ligt!

Ik hoop dat ik je zo heb kunnen uitleggen hoe jij kan controleren of jouw email goed werkt en indien niet, waarin het hem dan zit! 

26-02-2017 16:24
#556

Dag,

Sinds gister kan ik geen mailtjes meer ontvangen, enkel versturen met roundcube. De verzender krijgt dan een foutcode 550. 
Ik kan niet achterhalen waar het probleem vandaan komt. Zou u mij hiermee willen helpen. 

Met vriendelijke groet,

Minke Melskens

27-02-2017 12:18
#565

Beste Minke,

Dank voor je reactie op de topic van mijn collega, het is beter om een eigen topic te openen zo behouden we het overzicht.

Zou je een ticket willen openen en willen aangeven wie de afzender en de ontvanger is? Zodoende kunnen we e.e.a. voor je controleren. Een ticket maak je aan via het klantenpaneel.

Alvast bedankt!

15-12-2020 23:00
#2865

Heeft direkt admin ook eem mail track delivery zoals C-panel?

Ik heb soms vraagtekens of mails wel doorkomen

- 5 van 5 sterren -