Vimexx Facebook

Onderwerp: Websitemaker website overstap naar Wordpress

09-06-2020 07:32

Hallo,

ik heb een website gemaakt met de website maker. Nu wil ik overstappen naar WordPress en heb WP geinstalleerd in een subdirectory. Ik heb een aantal vragen:

Kan ik de originele website importeren in WP, deze aanpassen en wanneer klaar de websitemaker website vervangen door de WP site? of moet ik een nieuwe site opbouwen in de subdirectory via WP? Ik wil de website maker website live laten staan totdat de WP versie klaar is.

Ik heb geprobeerd om via WP admin de site-url te laten vewijzen naar de root (ipv de wp sub-dir), maar ik kan dan geen pagina's aanmaken in WP. Ik krijg dan een JSON error.

Alvast bedankt voor de hulp

10-06-2020 07:17
#2599

Beste,

Ik heb dezelfde vraag en kan helaas in geen van de handleidingen een oplossing vinden.

Ook namens mij alvast bedankt.

 

01-07-2020 17:04
#2661

Hi Lieda,

Als je op dit moment je Website Maker website draait op je hoofddomein, en je nieuwe Wordpress website op je subdomein staat kan je de public-html map van je hoofddomein leegmaken (domains/voorbeeld.nl/public-html). Daarna kan je via deze handleiding de website op je subdomein klonen naar je hoofddomein om alles over te zetten: https://www.vimexx.nl/help/website-kopieren-clonen-via-installatron

Met vriendelijke groet,
Jesse 

- 5 van 5 sterren -