Vimexx Facebook

Onderwerp: Alle domein mails forwarden naar ander domein.

06-09-2021 09:10

Hallo,

 

ik zou willen alle emails van een domein x naar domein y laten forwarden recht op recht. Dus in feite een soort wildcard forward. Is dit mogelijk of niet ik echt voor alle mogelijke emails een forward aanmaken?

Dankuwel !

09-09-2021 02:01
#3273

Beste Walter,

Mogelijk had je de eerdere reactie van mijn collega al gelezen of zelfs al doorgevoerd. Mocht dit het geval zijn, dan wil ik je verzoeken dit terug te draaien.
Wanneer er een combinatie wordt gebruikt van een catch-all en een forwarder, wat mijn collega als oplossing uitgelegd had, heb je in theorie de functionaliteit waar jij om vraagt.
Het is echter absoluut niet de bedoeling dat dit gebruikt wordt, omdat een Catch-All letterlijk alle mails zal doorsturen en dit binnen de kortste keren de server op een blacklist terecht doet komen.
Alles wordt namelijk in dat geval doorgestuurd, dus ook spam en door de Catch-All hoeft de spammer je email adres hier niet eens voor te kennen.

De gevolgen hiervan zouden zelfs hinder veroorzaken voor iedere klant die zijn hosting op dezelfde server heeft.

Wat wel een gepaste oplossing zou zijn, is afhankelijk van de precieze situatie.
Gaat het om 2 domeinen binnen dezelfde server? Dan kan je in plaats van 2 losse domeinen ook een Pointer instellen.
Je hebt dan twee domeinen met gedeelde inboxen.

Hiermee zullen de beide domeinen public_html mappen van beide domeinen echter ook gedeeld worden.
Als de beide domeinen wel ieder een eigen website moeten krijgen is dat te regelen met enkele regels in je .htaccess
Hiermee kan je op basis van de domeinnaam die iemand bezoekt de content van de site uit een andere map laden.

Mocht het tweede domein op een fysiek andere server zijn, of je er met deze instructies toch niet helemaal uitkomen, dan raad je aan hier een ticket over in te schieten.
Dan bekijken we de situatie in jouw specifieke geval moet worden en kunnen we op basis daarvan passend advies geven :)

Met vriendelijke groet,
Arnoud

- 5 van 5 sterren -