Hallo, ik krijg een bericht over het betalen van de jaarlijkse hosting. De site was ik allang vergeten en ik wil hem niet verlengen. Maar daar stopt de service: niet verlengen is geen optie. Eerst ruim € 80 betalen. Dat doen andere bedrijven beter. Waarom geen periode aangeven waarop je kunt opzeggen?! Waarom zulke vreselijke 'service'?
Onderwerp: Timing opzeggen hosting
Situatie via ticket uitleggen met het verzoek per direct op te zeggen.
Ik heb ook vergeten website . Probeersel. Nooit echt gebruikt maar gehouden om ooit misschien een echte website te maken. Nu hebben ze daar een andere soort abonnement van gemaakt. Deze kost nu 93,50 in plaats van 54,53 €. Het zou nu te laat op op te zeggen. Ik heb het factuur geprotesteerd en een oplossing gevraagd. Communicatie met Vimmex vriendelijk maar moeilijk .
Artikel 17.5 zegt: "Indien Opdrachtgever voor de verloopdatum niet heeft voldaan aan de verplichtingen die horen bij de automatische verlenging van de Diensten dan wordt de Overeenkomst geacht te zijn ontbonden op de verloopdatum."
Ik ga er vanuit dat je het kan laten gaan? Ik zit namelijk ook met dit probleem. Toen ik twee domainen had gekocht kreeg ik gratis .online er bij nu moet ik ruim €50 betalen per domain.
In een opwelling heb ik afgelopen jaar een domeinnaam geregistreerd, en nu 2025 nadert is mij niet gevraagd of ik het voor 2025 wil behouden en de rekening betalen, nee ze hebben zelf de bestelling voor volgend jaar gemaakt en of ik maar even 150,35 betalen wil en account opzeggen kan niet met een openstaande bestelling?,maar ik heb ook reeds een Engelse email ontvangen die me laat weten dat de domeinnaam per 26 oktober vervalt tenzij ik betaal bij mijn provider, probleem opgelost zou ik zeggen en indien nodig over deze handelswijze in discussie gaan met de edelachtbare heer kantonrechter
Naar de kantonrechter allemaal! Je hebt een ijzersterke juridische basis op grond van:
1. Nalaten van kennisgeving voor het verlengen.
2. Onredelijke algemene voorwaarden met 45 dagen vooraf opzeggen zonder kennisgeving.
3. Als de prijs 2 tot 3x zo hoog is bij automatisch verlengen, kan dit gezien worden als een nieuwe overeenkomst, waarbij men een wettelijke herroepingsrecht van 14 dagen heeft.
Veel succes allemaal! Laat het je niet in de koude kleren zitten!
Ik heb hetzelfde. 45 dagen voor de verlenging van mijn hostingpakket krijg ik een factuur. Direct aangegeven dat ik niet wil verlengen, al is het al alleen maar omdat de prijs met bijna 400% omhoog gaat. Bij het klantenpanel lukt dat niet meer. Dus via een ticket. Maar men doet alsof ik er niet onderuit kan. Geheel onterecht naar mijn mening. En daarna wordt er niet meer gereageerd. Vandaag weer 2 herinneringen. Hoezo je klanten onder druk zetten!
Er is de wettelijke opzegtermijn van maximaal 1 maand.
Maar zie ook het bericht van Vimexx zelf uit december 2022 waarin ze bij de nieuwe 'dienst' van het automatisch verlengen aangeven dat: 'Mocht je het product niet willen verlengen, dan kan je het per direct opzeggen of opzeggen per einde periode' . Zie onder.
Nieuws van Vimexx op 13-12-2022
Van prepaid naar abonnementSinds 2015 factureert Vimexx al zijn producten via het bekende prepaid model. Standaard ontving je meerdere herinneringen per e-mail voor het verlopen van de periode. Je kon het product handmatig verlengen of het laten verlopen en stoppen aan het einde van de periode. Mocht je dit niet willen, dan was er de mogelijkheid om automatische verlengen in het klantenpaneel in te schakelen.
Wens van de klantNa uitvoerig te hebben geluisterd naar onze klanten, gaan we dit model per 01-01-2023 veranderen. We stappen af van het prepaid model en zetten nieuwe producten en producten waar de optie automatisch verlengen ingesteld staat om naar een abonnementsvorm. Dit houdt in dat vanaf dat moment producten automatisch verlengd zullen worden totdat we van jou als klant een opzegging ontvangen via ons klantenpaneel.
Hiermee voorkomen we dat klanten offline raken, domeinnamen verliezen of zelfs data verliezen omdat ze niet tijdig of vergeten te verlengen. In dit geval verlengen wij jouw producten, ontvang je van ons een factuur en kun je deze na de verlenging betalen binnen de gestelde betaaltermijn.
Mocht je het product niet willen verlengen, dan kan je het per direct opzeggen of opzeggen per einde periode. Dit laatste zorgt ervoor dat het product netjes tot de laatste dag zal werken, waarna wij het stopzetten aan het eind van de periode. Het opzeggen kan te allen tijde via ons klantenpaneel. Mocht je het product opgezegd hebben per einde periode, dan kan je de opzegging eventueel ook terugdraaien!
Wat betekent dit voor mij?
- Handmatig verlengen: Bij een volgende handmatige verlenging wordt jouw prepaid dienst omgezet naar een abonnement. De verlenging hierna zal dus automatisch uitgevoerd worden waarna je een factuur van ons ontvangt om te betalen. Dit wordt ook getoond in de winkelwagen.
- Automatisch verlengen: De dienst zal zoals door jou ingesteld automatisch verlengd worden waarna je via meerdere methoden de factuur kunt betalen. Er hoeft dus geen saldo vooraf meer gestort te worden.