Vimexx Facebook

Onderwerp: 508 Resource Limit Is Reached - Pagina 2

11-04-2017 21:58

Deze week Reseller Maximaal geworden. In de basis ben ik echt heel tevreden. Sites draaien goed, en het instellen van de hosting via Direct Admin gaat heel soepel. Waar het niet dat ik deze ochtend ineens een melding op mijn eigen website zag "508 Resource Limit Is Reached" Site lag er helemaal uit, wit scherm met alleen deze melding.

Ben me nu de hele dag al aan het verdiepen in deze materie en kom eigenlijk tot een gekke conclusie. Reseller Maximaal is een uitstekend pakket waar veel Unlimited genoemd word. Maar een maximale entry proccess van 20 is toch wel weinig en stelt je daarmee ineens behoorlijk in de beperking. Bij een simpele Google zoekopdracht naar "avergage webhosting entry processes" lees je dat deze bij de goedkoopste hostpakketten staat ingesteld op 15-20, bij de iets duurdere op 30-40 and so on... Ik had vooraf dus het idee dat ik met Reseller Maximaal niet tegen dit probleem zou aanlopen... 

Ik ben op mijn Joomla site vandaag druk geweest met het zoeken naar plugins die uit kunnen, maar het probleem blijft zich voordoen. Ik heb dus drie vragen:

  1. Waarom staat de entry procces zo laag ingesteld? 
  2. Kan deze verhoogd worden?
  3. Hoe kan ik in mijn huidige site het aantal entry processes naar beneden krijgen.
08-03-2018 22:53
#1198

Na wat opzoekwerk kwam ik dit tgen, dus vermoed dat Vimexx de oorzaak wel kan achterhalen. Wij is klanten hebben geen toegang tot dergelijke commands (vermoed ik) dus hoe kunne wij dit dan oplossen???

**********

This error will report itself to end user as 508 error, "Resource Limit Reached". This happens due to customer hitting entry processes limit. Entry processes limit restricts the number of concurrent connections to dynamic (php & cgi) scripts for the customer. Otherwise, one site could use up all Apache slots, and cause all the sites to go down.

 

You can diagnose the issue by running:

# lveinfo --period=1d --by-fault=mep --display-username

 

You can also monitor the user by running:

# lvetop

 

You can always increase entry processes limit by running:

# lvectl set USER_ID -–maxEntryProcs NEW_LIMIT save

 

If you also see that user is hitting CPU limit at the same time at the same time as entry processes limit, raising just entry processes limit will not help.User is using too much resources, and you should either increase both, CPU and entry process limits, or user should optimize their script, or user should be upgraded to VPS or something similar.

 

Be careful adjusting entry processes limit, as it can adversely affect overall system stability.

**********

09-03-2018 00:26
#1199

Kan een caching plugin of één vd cache opties een oplossing bieden?

Alle websites zijn gebouwd met Wordpress.

20-03-2018 14:57
#1229

Beste allemaal,

Zoals aangegeven is het per situatie weer anders, wij duiken er dus graag in als je ons een ticket stuurt zodat we het per situatie kunnen behandelen.

Wat betreft de Entry processes, die staan inderdaad op 20, wat dus inhoud dat je op de seconde nauwkeurig 20x hetzelfde script kunt draaien. Mocht je site dus de max aan entry processes behalen dan zit er 9/10 keer een fout in je site zelf waardoor een script oneindig blijft doorladen. Vrijwel elke site heeft aan 20 voldoende om te kunnen functioneren, wanneer je site een fout bevat en deze inderdaad een script oneindig laat doorladen dan zorgt dit voor een flinke belading, vandaar dat we limieten stellen op de entry processes. Mocht je hier tegen aan lopen, schiet dan aub een ticket in zodat we met je mee kunnen kijken.

Met vriendelijke groet,

Naud

26-03-2018 12:12
#1249

Yep hier dus nu ook al? Maximaal pakket en dan het 508 error, "Resource Limit Reached" probleem. Erg jammer. Kan deze verhoogd worden?

28-03-2018 10:27
#1259

Beste Patrick,

Dank voor je reactie.

De 508 error geeft niet direct een aanleiding aan, het heeft te maken met de resources die bij jouw pakket horen. In de resource usage kun je zien tegen welke limieten je loopt en zodoende nagaan of een upgrade eventueel dit gaat verhelpen of dat er eventueel toch een fout in je site zit.

Zoals meerdere malen aangegeven is het verstandig als je hier een ticket voor inschiet zodat we in elke situatie kunnen duiken en exact aan kunnen geven wat precies de error in jouw site triggerd.

Met vriendelijke groet,

Naud

05-04-2018 02:25
#1278

Controleer of er in de admin-ajax.php geen obfuscated code (rare codes) staan.

zie hier een voorbeeld: http://2we26u4fam7n16rz3a44uhbe1bq2.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/122314_1333_NullByteInj9.png

Mocht dit het geval zijn, dan is je site gehacked - verander dan je FTP gegevens.
 

27-06-2018 08:02
#1472

Ik heb de afgelopen weken hetzelfde gehad. Schijnt dus toch een veel voorkomend probleem te zijn.
Vimexx kan dat niet beter?
Ik maak een ticket aan.

Johanna

29-06-2018 15:28
#1477

@Vimexx : is het limiet van 20 op Entry processes per reseller pakket?
Dus in een theoretisch voorbeeld van 40 sites/klanten op een reseller waarbij minimaal 20 gelijktijdige aanroepen over die 40 sites voorkomt ontstaat de 508 error? 
 

02-07-2018 09:17
#1478

Iedere user in je Reseller pakket heeft een eigen Entry processes limiet.
Dus als deze klanten ieder een eigen user account hebben, kan dit geen 508 veroorzaken.

Met vriendelijke groet,
Arnoud Rutgers

Medewerker Klantenservice 

29-06-2019 21:59
#2101

Ik had het 508 probleem nooit eerder gehad, tot afgelopen week ineens om de haverklap. Voor de zekerheid een paar cronjobs uitgeschakeld maar ja, daar kon het eigenlijk niet aanliggen omdat die al tijden probleemloos draaien. En toen bedacht ik me ineens zou er op de pagina's die middels ajax-refresh gegevens actualiseren iets fout zijn. En verdomd, op een vrij veel gebruikte pagina stond de ververstijd i.p.v. één maal per minuut  op tien maal per seconde. Tja daar wordt een http-server niet echt blij van. Het betreft een pagina met real-time weergegevens. Probleem verholpen dus :-)

- 5 van 5 sterren -