Vimexx Facebook

Problemen met domeinhouders oplossen

Bijgewerkt op 10-06-2024

Om een domeinnaam te registreren of verhuizen moeten er houders worden ingesteld. Tijdens het plaatsen van je bestelling kies je daarom voor de gewenste houders bij je domein. Het kan echter voorkomen dat je houders niet worden geaccepteerd omdat deze niet juist zijn. Om verder te gaan met je bestelling is het nodig om het een en ander te herstellen.

Hoe je dit herstelt bij je bestelling lees je in deze handleiding.

Stap 1: Zoek de bestelling op

Allereerst is het belangrijk om te zien wat er precies fout gaat, zodat je weet wat je kan doen. Hiervoor navigeer je naar je bestellingen in het klantenpaneel. Aan de linkerkant (of bovenaan op je mobiel) kan je kiezen voor de bestelling waar het om gaat. 

Stap 2: Kijk wat er mis gaat

Nu je bij de juiste bestelling bent kan je aan de gele badge genaamd "Aanpassing nodig" zien dat er iets niet goed ingesteld staat. Je kan per domein nu checken wat er precies mis gaat, dit zie je aan de rode badge genaamd "Problemen met verwerken". In onderstaand voorbeeld zie je een van de fouten die zich voor kunnen doen. 

Domeinhouders niet correct:

Per domeinextensie zijn er aparte regels voor de houders. In dit geval zijn er bij de admin en tech houder van het .de domein geen houders ingesteld.

 

Stap 3: Los de fouten op

Kijk goed wat er precies niet klopt. Dit kan je zien aan de informatieblokken naast de houders. In bovenstaand voorbeeld zijn er geen houders ingesteld. Ook zie je hier dat de admin en tech houders geen bedrijfsprofiel kunnen zijn.

Hiervoor is het van belang dat je een persoonshouder instelt. Als je deze nog niet hebt aangemaakt dan kan je dit doen in je klantenpaneel. Zodra je deze hebt aangemaakt ga je terug naar de relevante bestelling, en stel je de houder in.

Andere foutmeldingen

Het kan natuurlijk zijn dat je een andere melding te zien krijgt. Volg hiervoor de instructies die in de informatieblokken staan naast de houders. Nadat je de houders hebt bijgewerkt volgens de instructies kan je de bestelpagina herladen om te kijken of je correcties voldoende waren.

Soms kan het zijn dat er een nieuw informatieblok naar voren komt, volg deze dan ook, en pas je houders hierop aan.

Voor vragen kan je natuurlijk altijd terecht op onze supportkanalen, dan helpen we je graag zo snel mogelijk verder!

Heeft deze handleiding je goed geholpen?
- 5 van 5 sterren -