Wat is er nou niet hinderlijker dan dat er telkens spam binnenkomt in je emailaccount? Juist, we snappen dat dit erg vervelend is voor onze klanten en doen graag ons best om dit op te tegen te gaan! Zo is het voor elke webhosting/reseller hosting klant mogelijk om gebruik te maken van Spamrelay, ons eigen spamfilter systeem. Door middel van deze filters is het mogelijk om een groot deel van de spam te filteren.
Om gebruik te maken van Spamrelay kan je naar je DirectAdmin paneel te gaan. Inloggen in Directadmin kan met behulp van onze Inloggen in Directadmin handleiding.
Let op: SpamRelay is een geautomatiseerd filter en levert de niet-gefilterde email rechtstreeks in de mailbox af. Hierdoor werken enkele functies van SpamAssassin, zoals de black- en whitelist verminderd. Je kunt wel aanvullende filters instellen langs SPAM filters en Roundcube filters.
Stap 1
Nadat je bent ingelogd selecteer je een willekeurige domeinnaam. Klik vervolgens onder "E-Mail Management" op "Spamrelay config".
Stap 2
Je komt op een nieuwe pagina terecht waar je Spamrelay kunt activeren. Klik op de knop "Activeer Spamrelay" om het spamfilter te activeren. In verband met de DNS wijziging die plaatsvindt kan het na het activeren ongeveer 4 uur duren voordat de wijzigingen volledig verwerkt zijn.
Mocht je gebruik maken van een externe DNS provider dan zal je de MX records daar moeten wijzigen in "mail.jouwdomein.nl. MX 10 spamrelay.zxcs.nl". Je kan dit DNS record ook terugvinden bij DNS management in je Directadmin paneel.
Kom je er nou echt niet uit? Maak je geen zorgen en neem contact op met de helpdesk! Dit kan via de live chat of door een ticket aan te maken!