Vimexx Facebook

Waarom vragen wij transactiekosten?

Bijgewerkt op 04-06-2019

We krijgen geregeld opmerkingen of vragen over het feit dat wij transactiekosten vragen bij veel betaalmethodes.
Wij hebben hier echter uiteraard een goede reden voor en leggen je deze graag uit!

  1. Betaalproviders rekenen ons kosten
  2. Prijsverlagingen worden direct doorgevoerd
  3. Ook betaalmogelijkheden zonder transactiekosten

1. Betaalproviders rekenen ons kosten

Allereerst is het belangrijk uit te leggen dat betaalproviders ons simpelweg kosten rekenen om betalingen te kunnen uitvoeren. Het is dus niet zo dat wij verdienen op de transactiekosten. Sterker nog, we rekenen niet de volledige kosten voor transacties door, maar nemen de kosten deels voor eigen rekening.

Daarnaast zouden we onze producten simpelweg niet tegen onze lage tarieven kunnen leveren als we de kosten voor de transacties niet deels zouden doorberekenen. Als we de transactiekosten volledig voor eigen rekening zouden nemen, zou dit ook betekenen dat onze producten duurder uitvallen.

 

2. Prijsverlagingen worden direct doorgevoerd

Zodra een betaalprovider haar tarieven aanpast, passen wij ook direct de transactiekosten hierop aan.
Dit gebeurde bijvoorbeeld in 2017, toen iDEAL de transactiekosten verlaagde.

We zullen hier dus geen moment meer voor vragen dan strikt noodzakelijk is om uit te kunnen komen qua kosten!

 

3. Ook betaalmogelijkheden zonder transactiekosten

Naast de directe betaalmogelijkheden, zoals iDEAL, bieden we ook betaalmethoden aan welke geen transactiekosten met zich meebrengen.

Zo kan je betalingen middels overboeking doen. Dit duurt helaas wel ongeveer 3 werkdagen om te verwerken, maar als je echt geen transactiekosten toegerekend wilt krijgen, kan je hiervoor kiezen. De keuze is dus uiteindelijk aan jezelf!

Daarnaast kan je voor verlengingen ook kiezen om deze middels Automatische Incasso te betalen.
Hierbij heb je er niet alleen geen omkijken meer naar, maar hoef je tevens geen transactiekosten te betalen!

 

Mocht je aan de hand van deze handleiding nog vragen hebben, dan staan we hier natuurlijk altijd voor open!
Neem contact met ons op langs onze live chat of open een support ticket met je vraag!

Heeft deze handleiding je goed geholpen?
- 5 van 5 sterren -